یار امام زمان مستضعفان را یاری می کند
کد خبر: 3890348
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۲

یار امام زمان مستضعفان را یاری می کند

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه امام زمان(عج) مستضعف است، زیرا زمینه ظهور و حاکمیت ایشان فراهم نشده، گفت: یاران امام زمان نیز مستضعف هستند و هر روز و در هر مصداقی مستضعفان را یاری می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، نیمه شعبان را سالروز به دنیا آمدن آن مولود موجود جهانی دانست و اظهار کرد: تمام بشر با همه تفاوت های فکری و مذهبی چشم انتظار مصلح دادگستر جهانی است.

وی با بیان اینکه نیمه شعبان نه فقط برای شیعیان و مسلمانان روز پرعظمت است، بلکه برای همه مستضعفان جهان روز شیرین آرزوهاست، افزود: ظهور منجی عدالت گستر امید بلند بشریت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان وجود امام زمان(عج) را عامل رشد استعدادهای الهی و انسانی دانست و تصریح کرد: امام زمان امام مستضعفان است و مستضعف ضعیف نیست، بلکه به دلایل جبری در ضعف قرار گرفته و استعدادهایش ظهور و بروز پیدا نکرده است لذا خود امام زمان نیز مستضعف است، زیرا زمینه ظهور و حاکمیت ایشان فراهم نشده است.

مهدوی با بیان اینکه دشمنان دین و بشریت خواستند مقام خلیفه الهی انسان بروز نکند، گفت: یاران امام زمان نیز مستضعفند لذا یکی از نشانه های یاران امام زمان این است که مانند حضرت، حامی مستضعفان هستند.

وی با بیان اینکه بشریت درمانده و مستضعف به واسطه گم کردن مقصد در مسیر زندگی خویش به اضطرار ویژه رسیده است، گفت: بشریتی که در اوج ادعای تسلط بر طبیعت است، امروز حتی در مقابل یک ویروس منحوس ناشناخته به استیصال و نوعی استضعاف مبتلا شده است.

مهدوی با اشاره به درماندگی همه دستاوردهای انسان مغرور در عصر فناوری و پیشرفت علوم پزشکی در مقابل هجمه ویروسی که مشکوک به دست ساز بودن بشری است، تصریح کرد: اثبات این ادعا نیز نشان دهنده استضعاف و فقر انسانیت و حاکمیت ظلم و فساد و تباهی توسط عده ای قلیل از مستکبران عالم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان کرونا را یک استضعاف در سلامت و جسم دانست و ادامه داد: یاران امام زمان هر روز و در هر مصداقی مستضعفان را یاری می کنند. آن پزشک و پرستاری که براساس عشق الهی و انگیزه انسانی یک بیمار کرونایی را درمان می کند و حتی جانش را به خطر می اندازد، مورد نظر امام زمان خواهد بود.

وی رضایت امام زمان(عج) را در این دانست که نسبت به آلام مردم بی تفاوت نباشیم و تصریح کرد: کرونا تلخی های زیادی دارد، اما به واسطه تعلق انسان به مقام خلیفه الهی زیبایی های فراوانی در گوشه و کنار جامعه خلق شده است لذا فراگیری این حماسه ها و ایثارها و انفاق ها و انسان دوستی ها زمینه ساز تعجیل در ظهور خواهد بود.

مهدوی اضافه کرد: این روزها که به واسطه شیوع بیماری کرونا صله رحم صدمه خورده، عده زیادی در حوزه معیشت گرفتار شده اند و خوف از مرگ غالب اکثریت بشریت روی کره زمین شده، امید به نجات بخش و مصلح جهانی و انتظار ظهور آن موعود منجی خاطره و روح بشر را جان می دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با ابراز امیدواری از هرچه زودتر به سرانجام رسیدن این انتظار، خاطرنشان کرد: به واسطه حاکمیت و خلافت امام مستضعفین و منجی عالم بشریت، حضرت بقیه الله(عج) فساد از بین می رود و فاصله طبقاتی محو می شود و سبک زندگی نجات بخش تحقق پیدا می کند و مستکبرین از بین می روند و همه فتنه های نظام سلطه خنثی خواهد شد.

مهدوی با بیان اینکه اراده خداوند بر حاکمیت مستضعفین بر روی کره زمین است، یادآور شد: با ظهور امام زمان(عج) مستضعفان عالم به جایگاه واقعی خود که همانا خلافت بر روی کره زمین بر مبنای انسانیت و عبودین خداست، خواهند رسید.

انتهای پیام
captcha